ادرس جدید پس از فیلتر شدن http://lab2lab1.blogspot.com/

Thursday, May 20, 2010

کاندوم چيست؟


کاندوم يک پوشش پلاستيکي بسيار نازک است که پس از سخت شدن و ايستادن آلت تناسلي مرد و پيش از ورود به واژن (آلت تناسلي زنانه) روي عضوجنسي مرد کشيده مي شود. از اين طريق هنگام انزال مرد مايع مني در داخل غلاف کاندوم ريخته شده و مانع ازتماس اسپرم مرد با ترشح هاي داخل واژن شده وازرسيدن آن به دهانه رحم جلوگيري مي کند.

امروزه کاندوم هاي زنانه نيزعرضه شده که خانم ها قبل ازنزديکي مي توانند آن را در داخل واژن خود قرار دهند.

در صورت استفاده صحيح، پزشکان کاندوم را به عنوان يک وسيله بسيار مناسب وکاملاً موثردر پيشگيري از بارداري و ابتلا به بيماري هاي مقاربتي مي شناسند و توصيه مي کنند.

کاندوم را با اسامي ديگري چون (کاپوت)، (عايق پلاستيکي) و ( غلاف) هم مي شناسند.


• چرا بايد از کاندوم استفاده کنيم؟


آنچه که امروزه نياز به شناخت و آموزش استفاده صحيح از کاندوم را ضروري مي کند، نقش موثر و اثبات شده آن در جلوگيري از بيماري هاي آميزشي و از جمله ايدز مي باشد. کاندوم بهترين محافظ در برابر بيماري هاي آميزشي محسوب ميشود. چون کاندوم صرفنظر از جنسيت افراديکه با يکديگر نزديکي جنسي انجام ميدهند، مانع از ارتباط و آميختن ترشح هاي داخلي و يا راه پيدا کردن ويروس هاي احتمالي به خون شرکاي جنسي مي شوند که اصلي ترين راه انتقال بيماري هاي آميزشي است.

استفاده از کاندوم با توجه به ارزان بودن و استفاده آسان آن در مقابل ابتلا به انواع بيماريهاي مقاربتي و ايدز امري عقلاني است، چرا که ابتلا به اين بيماري ها هزينه‌هاي درماني سنگين و خلاهاي رواني بسياري را درپي خواهد داشت.

به علت پايين بودن فرهنگ مصرف و کم بودن اطلاعات، گاهي افراد اظهار ميکنند که مصرف کاندوم باعث پايين آمدن لذت ميشود که اين فقط وهم و تفکر غلط است ومصرف کاندوم هيچ تاثيري در اين پديده ندارد.


• دلايل استفاده از کاندوم


1. کاندوم تنها وسيله اي است که قادر به پيشگيري از بيماري هاي آميزشي و از همه مهمتر ايدز است. در صورت استفاده صحيح و هميشگي

2. کاندوم يکي از مطمئن ترين راه هاي پيشگيري از بارداري ناخواسته در صورت استفاده صحيح و هميشگي است.

3. کاندوم بر خلاف بعضي از راه هاي پيشگيري از بارداري داراي هيچگونه عوارض جانبي نمي باشد.

4. کاندوم ها درشکل ها، رنگ ها، طعم و بو، بافت ها و اندازهايي متنوع ارايه مي شوند که مي توانند لذت در نزديکي را افزايش دهند.

5. کاندوم را مي توان به راحتي از داروخانه ها، سوپر مارکت ها و مغازه ها تهيه کرد و مانند ديگر راه هاي پيشگيري نيازي به نسخه پزشک ندارد.

6. کاندوم مشکلات موجود در نزديکي مانند زود ارضايي را کاهش مي دهند.

7. استفاده از کاندوم بسيار ساده است. تنها با کمي تمرين در مورد نحوه استفاده صحيح از آن شما قادر خواهيد بود از لذت ارتباط جنسي با اطمينان خاطر کامل بهره ببريد.

8. کاندوم را تنها در موقع نزديکي و همخوابگي بايد استفاده کرد. بر خلاف ديگر راه هاي پيشگيري که شما بايستي زمان مصرف و نوع استفاده از آن ها را مد نظر داشته باشيد.


• نکات مهم در مورد استفاده از کاندوم:


-از استفاده همزمان مواد چرب کننده، روغن، مواد ضد عفوني کننده پزشکي (لوسيون) و مشتقات نفتي مانند وازلين براي چرب تر کردن کاندوم خودداري کنيد. اين مواد مي توانند کاندوم را سوراخ ويا پاره کنند. تنها از ژل ها يا کرم هاي مخصوص و يا اسپرم کش هاي مکمل مخصوص که درداروخانه ها قابل دسترسي است استفاده کنيد.

- بسته حاوي کاندوم را بدقت و به آرامي باز نماييد و به هيچ وجه از قيچي و اجسام نوک تيز استفاده نکنيد.

- کاندوم را در حالت سخت شدن آلت تناسلي مردانه قبل از انجام نزديکي استفاده نماييد، زيرا در ترشحات مرد قبل از انزال نيز اسپرم وجود دارد. کاندوم بايد تمام طول آلت تا قاعده را بپوشاند.

- در هر بار نزديکي از يک کاندوم جديد استفاده شود.

- از هر کاندوم فقط يک بار استفاده کنيد.

- قبل از استفاده به تاريخ پايان مصرف آن توجه کنيد.

- از مصرف کاندومهاي تاريخ گذشته، چسبناک و شکننده بدليل افزايش احتمال پارگي اجتناب نماييد.

- کاندومها را از حرارت، نور، فشار و رطوبت دايمي دور نگاه داريد زيرا احتمال سوراخ شدن و پارگي در آن افزايش مي يابد و نمي توان به آن اطمينان کرد مثلا کيف پول جيبي شما که هر روز متحمل فشار است جاي مناسبي براي نگهداري کاندوم نيست.


• چگونگي استفاده از کاندوم مردانه


قبل از نزديکي و مقاربت:

1- با دقت بسته کاندوم را باز کنيد تا کاندوم پاره نشود.( از قيچي و يا چيزهاي تيزمانند ناخن و يا دندان براي باز کردن آن استفاده نکنيد). کاندوم را پيش از استفاده از حالت رول و پيچ خورده باز نکنيد.

2- اگر شما ختنه نکرده هستيد ابتدا پوسته بالايي را عقب کشيده کاندوم را برروي آلت تا انتهاي قسمت سخت آلت بکشيد. دقت کنيد که اگر احياناً کاندوم را برعکس بر روي آلت قرار داده ايد سعي نکنيد که مجدداً آن را برگردانيد. حتماً ازيک کاندوم جديد استفاده کنيد.

3- قسمت بالايي و نوک کاندوم داراي هوا مي باشد. با انگشتان خود آن را نگه داريد تا هواي باقي مانده تخليه شود و بعد کاندوم را برطول سخت آلت، ازحالت رول باز کنيد. دقت کنيد که هواي اضافي امكان پارگي كاندوم را بيشتر ميكند.

4- اطمينان پيدا کنيد که در قسمت نوک آن جاي خالي براي مايع مني وجود دارد و پاره نشده است. با کاندوم کشيده شده بر روي آلت آن را در نزديکي وارد کنيد.

5- بعد از نزديکي پيش از شل شدن آلت تناسلي اقدام به خروج آلت نماييد و به هنگام خروج حلقه انتهايي کاندوم را با دست نگه داشته همراه با آلت به دقت خارج کنيد تا مايع داخل آن درز نکند.

6- کاندوم را از روي آلت بيرون کشيده، در يک دستمال کاغذي پيچيده در سطل زباله بيندازيد. از دفع و انداختن آن در توالت خودداري نماييد.


کاندوم زنانه


• کاندوم زنانه چيست؟


کاندوم زنانه داراي جنس لاستيکي بسيار نازک، نرم و لطيف و بسيار راحتي است که دو حلقه قابل انعطاف درهردو سرانتهايي آن وجود دارد. يکي از اين حلقه ها کمک مي کند که کاندوم در داخل واژن خانم ها در آخر رحم ثابت جاي بگيرد. همزمان حلقه ديگر کاندوم بيرون واژن قرار دارد.


• کاندوم زنانه چگونه عمل مي کند؟


کاندوم زنانه از نوعي پلاستيک به نام پلي اورتان (Polyurethane) ساخته شده است. پلاستيک کاندوم زنانه قسمت داخلي، گردنه و لب هاي بيروني واژن (آلت تناسلي زنانه) را مي پوشاند. اين وسيله نيز مانند کاندوم مردانه از بارداري ناخواسته، انتقال ميکروب ها و ويروس هايي که مي توانند از طريق تماس جنس از جمله ويروس اچ. آي. وي. انتقال يابند، جلوگيري مي کند. اين وسيله مي تواند تا 8 ساعت قبل از تماس جنسي داخل واژن خانم ها جاي داده شود.


• طرز استفاده کاندوم زنانه


چگونه کاندوم زنانه جاي داده و استفاده مي شود؟

1- حالت راحت و مناسبي را پيدا کنيد. ممکن است شما ايستاده و يک پا را بر روي يک صندلي با زانوي خم شده قرار دهيد ويا بر روي زمين دراز بکشيد و پا ها را از زانو جم کرده و باز کنيد.

2- يک کاندوم زنانه را به صورتي که انتهاي باز آن به سمت پايين قرار دارد در دست بگيريد. با انگشت نشانه و انگشت ميانه قسمت داخلي حلقه را به سمت پايين خم کنيد.

3- قسمت داخلي حلقه را با هم نگه داريد، حلقه را داخل واژن کرده وتا قسمت رحم در کانال واژن وارد کنيد.

4- وقتي که به شکل مناسب داخل واژن جاي گرفت، حلقه بيروني اندکي بيرون آويزان خواهد ايستاد. در هنگام آميزش وقتي که آلت مردانه داخل واژن مي شود اين قسمت تنگ خواهد شد.

تذکر:کاندوم زنانه ممکن است که در ابتدا کمي سفت يا بسيار لغرنده باشد. قبل از استفاده براي نزديکي و آميزش، يکبار سعي کنيد تا آنرا وارد کرده و امنحان کنيد که جگونه استفاده مي شود. اطمينان حاصل کنيد که کاندوم در قسمت داخلي واژن عمودي و راحت بدون پيچ و تاپ جاي گرفته است.

در طول مدت آميزش

در هنگام آميزش مناسب خواهد بود اگر آلت مردانه را هنگام ورود به سمت داخل واژن با دست داخل کاندوم زنانه هدايت کنيد. حلقه خارجي ممکن است که در زمان مقاربت به سمت طرفين و يا بالا پايين حرکت کند. اين حرکت مشکلي نيست.

چگونه يک کاندوم زنانه را بعد از مصرف بيرون مي آورند؟

• براي نگه داشتن اسپرم درداخل کاندوم، حلقه قسمت خارجي را فشرده و بپيچانيد.

• به آرامي کاندوم را به سمت خارج حرکت داده و خارج کنيد.

• کاندوم استفاده شده را در سطل زباله دفع کنيد. از انداختن آن در توالت خودداري کنيد.

• از شستن و استفاده مجدد کاندوم خودداري کنيد.



تذکرهاي ويژه درمورد استفاده از کاندوم زنانه


• در هربار نزديکي از يک کاندوم جديد استفاده کنيد.

• هميشه وقتي که تماس جنسي داريد از کاندوم استفاده کنيد.

• با دقت کامل آنرا باز کنيد و سمت آنرا بيابيد.

• از استفاده همزمان کاندوم مردانه و زنانه خودداري کنيد چون بر اثر ساييدن احتمال پارگي آن وجود دارد.

• مراقب باشيد که کاندوم را با انگشت و يا چيزهاي ديگر پاره نکنيد.

• مواد لزج کننده و کرم هاي چرب کننده مناسب به اندازه کافي استفاده کنيد.

• از استفاده همزمان مواد چرب کننده، روغن، مواد ضد عفوني کننده پزشکي (لوسيون) و مشتقات نفتي مانند وازلين براي چرب تر کردن کاندوم خودداري کنيد. اين مواد مي توانند کاندوم را سوراخ ويا پاره کنند. تنها از ژل ها يا کرم هاي مخصوص و يا اسپرم کش هاي مکمل مخصوص که درداروخانه ها قابل دسترسي است استفاده کنيد.


• بهانه هايي براي عدم استفاده از کاندوم


بهانه هايي که ممکن است از اشخاص بشنويد تا از استفاده کاندوم طفره روند و پاسخي که مي توانيد بدهيد.


• آيا به من اعتماد نداري؟

– مسئله بر سر اعتماد داشتن نيست، آدم ممکن است که آلوده باشد بدون اينکه به آن آگاهي داشته باشد.


• من زماني که از کاندوم استفاده مي کنم احساس لذت ندارم.

– شايد يک راهي احتياج داري که مدت آميزش بيشتر ادامه پيدا کند و کاندوم براي رفع مشکل زود ارضايي کمک مي کند.


• من نمي توانم نعوذ بمانم وقتي که کاندوم را روي آلتم مي کشم.

– من در کشيدن آن به تو کمک خواهم کرد و کمک مي کنم که نعوذ بماني.


• من با خودم کاندوم همراه ندارم.

– من همراه دارم.


• من قرص ضد حاملگي استفاده مي کنم، تو احتياجي به استفاده از کاندوم نداري.

– من دوست دارم که به هر حال استفاده کنم. آن به ما کمک مي کند که آلوده گي هاي احتمالي پيش نيايد.


• اما من عاشق تو هستم.

– بنابراين تو کمک خواهي کرد که سلامت بمانيم.


• فقط همين يکبار

– يکبار مي تواند همه چيزي اتفاق بيفتد.


• من مي ترسم که فکر کند به او اعتماد ندارم اگر بگويم که کاندوم استفاده کند.

– وقتي که شما نتوانيد به او بگوييد احتمالاً به او اعتماد نداريد.


• از کجا مي توان کاندوم تهيه کرد؟


کاندوم را مي توان به راحتي از داروخانه ها، سوپر مارکت ها و مغازه ها تهيه کرد و مانند ديگرراه هاي پيشگيري تهيه آن نيازي به داشتن نسخه پزشک ندارد. در ايران مي توان از مراکز بهداشتي و مشاوره خانواده نيز آن را تهيه کرد.

حتما مي بايست از کاندومهاي شناخته شده و تست شده مصرف کرد چرا که سوراخهاي کاندوم ممکن است به اندازه ‌اي ريز باشد که فقط دستگاههاي الکترونيکي بتواند آن را تشخيص دهد ولي اسپرم و ويروس ميتوانند از آن عبور کنند و چشم معمولي قادر به ديدن آن نباشد، لذا حتما و هميشه از کاندوم‌هايي که صد در صد تست الکترونيکي شده مصرف کنيد.

در خريد آن به مارک کاندوم توجه کنيد که حتماً از مارکهاي معتبر باشد چرا که اخيراً برخي از کشورها اقدام به توليد کاندومهايي با مارک و حتي شکل بسيار مشابه به مارکهاي معروف کرده ‌اند که کيفيت اصلي آن را ندارد و تست نشده هستند.

همچنين کاندومهايي با عکسهاي سکسي وجود دارد که اکثراً کيفيت جالبي ندارند و بصورت غير اتوماتيک بسته‌بندي ميشوند و يا اگر هم وارداتي باشند بصورت قاچاق وارد ميشوند و اين گونه واردات ايجاب ميکند که کاندوم به صورت فله اي و تحت فشار و فاقد شرايط مطلوب وارد شود که اين امر خود از کيفيت آن مي کاهد. ذکر اين نکته حائز اهميت است که هيچوقت عکس روي کاندوم (بطور کلي هر کالايي) بيانگر کيفيت آن نيست.


منبع : سايت امداد ايدز

ارسال شده در عمومی | 5 دیدگاه »

سوت دهم: دختر حشری
ژانویه 26, 2008 توسط aramiss
سوت دهم: دختر حشری

خاطرات دوستان

آشنایی من و شیرین اینجوری بود که من شماره تلفن خودم رو تو یه گپ – خونه (چت) به یکی از دوستاش داده بودم .

یه روز سر ناهار بودم که یکی زنگ زد و گفت که شماره رو از یکی از دوستای نزدیکش گرفته من که یادم نبود در هر صورت قرار گذاشتیم که همون روز یک ساعت بعدش همدیگه رو ببینیم خیلی می ترسیدم که نکنه می خواد یه اتفاق بدی بیفته ولی چون محل قرار نزدیک بود رفتم .

ظهر بود و هوا گرم ، روبروی … قرار داشتیم سر موقع اومد یه دختر قد بلند و تو نظر اول هم خوشگل خوشم اومد اما پای تلفن خیلی کلاس می گذاشت جوری که به خودم گفتم که من از پس خرج این بر نمی آم در هر صورت رفتیم پارک … خیلی ادعای درس خون بودن و با سواد و فهمیده بودن میکرد ولی من هم کم نیاوردم روز اول از خیلی چیزا گفت دختر باکره به نظر می اومد و من هم می ترسیدم حرف بدی بزنم خودش هم از بقیه دخترها بد می گفت سرتونو درد نیارم اون روز کلی با هم گشت زدیم وخیلی خسته شده بودیم اخرش شماره خودشو بهم داد و برای فردا تو پارک … قرار گذاشتیم .

همون فرداش یه ذره با من احساس راحتی بیشتری کرد وقتی تو پارک با هم ور می رفتیم فکر می کردم قصدی نداره ولی شب که برگشتم خونه زنگ زد و حرف س-ک-س رو پیش کشید یادم نیس چی شد که گفت من پرده حلقوی دارم پرسیدم یعنی چه گفت هر چی س-ک-س کنم معلوم نمیشه و تا بچه از شکمم خارج نشه پرده ام پاره نمیشه .

من دیگه فهمیدم که طرف باید خیلی وارد باشه بعد گفتش که قبلا س-ک-س داشته ولی فقط با بوی فریند(دوست پسر) قبلی اش، حدس زدم راست میگه ….

از من خیلی خوشش اومده بود دیگه کلاس گذاشتنش مهم نبود دختر مایه داری بود اما یه طوری تازه به دوران رسیده به نظر می رسید .

روز سوم آشنایی من برای شام خونه یکی از دوستام دعوت شده بودم و نشد که قرار بذاریم اما اومد تو کوچه مون و تا دم خونه دوستم باهام بود بعدش برای فردا قرار گذاشتیم تو همون پارک .

فرداش تو همون پارک نشسته بودیم البته یه جای خیلی خلوتی یه تی شرت تنم بود بهم گفت زیر تی شرتت زیر پوش داری ؟ گفتم نه گفت ببینم من هم زدم بالا سر شرتم بیرون بود گفت پس کیرت کو ؟

من جواب نداشتم دست انداخت رو شلوارم کیرم رفته بود پایین گفت کجاس؟ گفتم دستتو بنداز گفت چرا؟ باز دست زد و کیرمو پیدا نکرد چون پایین بود گفتم صبر کن تا بیارمش بالا کیرم شق شده بود از رو شلوار باهاش بازی می کرد دکمه هامو باز کردم چیزی هم نگفتم از زیر دست کرد و کیرمو گرفت ول کن هم نبود منهم داشتم می مردم چون که خیلی هال می داد خلوت خلوت بود جای دید هم نبود یه دفعه کیرمو در اورد من خودم ترسیدم گفتم اگه یکی بیاد چی ؟ جواب مو نداد و کیرمو کرد تو دهنش وای الانه که آبم بیاد کیرم راست راست ایستاده تا حالا کسی برام اینکارا رو نکرده بود ابم نیومد چون خودش یه لحظه به خودش اومد که نکنه کسی بیاد ، پا شدیم رفتیم یه تاکسی گرفتیم اما تو تاکسی هم ول نمیکرد هی از رو شلوار با کیرم ور می رفت تا اینکه یکی زدم رو دستش که ناراحت شد گفتم آخه راننده از تو آینه ما را می بینه، خلاصه بعد هر کی رفت خونش . تو خونه داشتم از شق درد می مردم چون آبم نیومده بود .

حالا روز چهار شنبه بود و می دونستم که روز جمعه خونه خلوت می شه زنگ زدم و برای روز جمعه گفتم که بیاد خونه ما ، شانس بد ما روز جمعه سرما خوردم ولی بی خیال شدم رفتم بیرون و یه بسته کاندوم سه تایی خریدم با یه ذره خوردنی و اومدم خونه و آماده شدم که ازش پذیرایی کنم .

وقتی اومد بردمش توی اتاق خودم و از چیزهایی که خریده بودم تعارفش کردم ولی نخورد مانتوشو در اورد گفت لباسم خوشگله ؟ گفتم آره خیلی .یه بلوز و دامن مشکی بود که توری هم داشت یه نگاه به پاهاش کردم دیدم خیلی سفید هستن من رو تخت نشسته بودم اومد جلو بغلم کرد و ازم لب گرفت .خیلی تو فرنچ کیسینگ ماهر بود مدت خیلی زیادی هی لب میگرفت زبونشو می کرد توی دهنم زبونمو مک می زد و من هم زبونشو مک می زدم . بعد لخت شدیم کرستشو باهم باز کردیم پستوناشو که می خوردم یه صدایی از خودش در می اورد که انگار با ده نفر یکجا س-ک-س داره بعد شرتشو کشیدم پایین و با یک انگشت کردم تو کس اش بعد دو تا از انگشتامو کردم و تو فشار دادم تا جایی که جا داشت، خیلی داد و بیداد می کرد عاشقانه نگاه میکرد و جیغ می کشید می گفت تا ته تا ته بکن تو ! بیا جلو که ببوسمت! اونقد جیغ می زد که می ترسیدم همسایه ها بشنون خودم یه شرتک پام بود کشیدمش پایین و از پاهام درش اوردم یه کاندم زدم رو کیرم و با اینکه هنوز کامل شق نشده بود کردمش تو کس اش گفتم چرا کس ات وا نمیشه ؟ آخه خیلی تنگ بود گفت تا تو نخوریش راه نمی ده می گفت تو باید یاد بگیری که اول کس را بلیسی و بخوری و بعد بری تو دروازه !

خلاصه بعد برگشت و گفت از پشت بکن توش ایندفعه کیرم راحت رفت تو کس اش و شروع کردم به کردنش

خیلی هم خسته بودم چون سرما خوردگی داشتم باسن اش هم جلوم بود و خیلی قشنگ همینطور که می کردمش با دست محکم می زدم روش طوری که خیلی سرخ شده بود اما او کیف می کرد و هی اه اوه می کرد بعد بیرون کشیدمش و او منو رو کمر برگردوند و کاندوم رو در آورد و برام ساک زد و دیدم که یه طوری شده یعنی حساب حشری دیگه حشری شده بود گفت بازم کاندوم داری یکی دادم تو دستش خودش واسم کاندوم زد و نشست رو کیرم و مثل اسب سوارها بالا و پایین می رفت بعد از مدتی دیدم جیغ عجیبی کشید و یه لرزی تو تنش افتاد گفت از تو که هنوز نیومده ؟ گفتم نه، پا شد و اومد با دستاش شروع کرد برام جلق زدن (البته بدون کاندوم) که یهو آبم اومد زد بیرون و رو دستش ریخت، رفت کلینکس آورد و دست خودش و سر کیرم و شکمم رو تمیز کرد بعدش هم اشکالاتمو تو س-ک-س بهم گفت

No comments: